Tuesday, October 31, 2006

Malangnye...

What is happening to our politician? Selepas semua perbelanjaan untuk pendidikan untuk kemajuan rakyat malaysia, nampaknye mereka ni saje yang gagal memanfaatkan perbelanjaan itu, mengeluarkan kata2 bodoh seumpama penjilat punggung....Langsung tiada hormat pada orang tua yang berpengalaman semata - mata mahu menjaga periuk nasi sendiri....langsung tiada hormat pada Tun Dr. Mahathir, hilang langsung pertimbangan pada kenyataan2 yang dikeluarkan oleh TDM, langsung tidak boleh berfikir secara rasional, buta pada keadaan semasa, buta pada kehendak rakyat, terlupa dirinya dipilih rakyat, bukan sendiri2 lantik. Mereka ni juga seperti anjing peliharaan, tangkas membela tuannya daripada orang asing walaupun orang asing itu mungkin saudara jauh tuannya....hmmmm....kalau tergadai negara aku, korang tahulah nasib korang.....walaupun aku dulu tak berapa gemor dengan cara TDM memerintah (banyak jugak lah aku mempersoalkan tindakan TDM), tapi byk juga lah sumbangan TDM pada negara, byk jugaklah TDM bergaduh utk mempertahankan maruah negara...
Orang persoalkan PM skang nie baru 3 tahun...bagi can...kepala bapok depa...manager EPL tu takde tunggu 3 tahun, 5 game kalah, You are fired!!! Takkan strategist depa tak pandai, zaman la nie byk generasi TDM, aku bukak mata PM aku TDM, aku start keje PM ke 4 aku TDM, KLIA, Putrajaya, KLCC naik, PM aku TDM, Melayu ramai kaya pun masa PM aku TDM...so, PM skang nie kenala ambik hati generasi TDM, generasi TDM nie cargas, sentiasa berfikiran kritikal, bekerja lebih untuk anak bangsa, janganla asyik makan bodek orang je....

No comments: