Monday, March 21, 2011

Tajul 1

Tajul kerja dengan syarikat Supo yang bertaraf antarabangsa. Tajul bekerja sangat kuat dan teruk, panjat bukit, masuk longkang, jaga jalan, kena maki dan yang berkaitan. Tajul tak kisah, janji dia dapat gaji, dan diiktiraf. Bos-bos tajul yang ramai suka bagi cerita bohong. Projek sana, projek sini, buat mlm semasa waktu pejabat, tapi tajul tak kisah...janji tiap2 tahun dapat bonus dan dapat kenaikan dekat rm200. Namun, tahun 2010. tajul mula tidak senang hati. Kenaikan hanya rm80, duit minyak nak ke pejabat pun tak lepas untuk seminggu, promotion takdak, bos-bos berkira dan banyak cekadak. Tajul mula tidak puasa hati. bos dia yang kecik dan sebuk jual barang dlam opis semasa waktu pejabat mula dipandang kecik. tahun ini dah dengar rumours bonus takde.....memang syarikat supo cari pasal. Tajul dah mula panas hati, "aku dan kenkawan aku kerja teruk-teruk, mangkuk-mangkuk di atas sana senang-senang dapat gaji besar......!!!" tajul akan bertindak.

2 comments:

Budu said...

aku simpati kat tajul tuh...x sepatutnya sysrikat supo tu wat camtu kt pekerja2 depa yg sgt2 berdedikasi.....aku sokong kalo tajul tuh bertindak....sampaikan salam aku pada si tajul tu ya..

adios

Alke said...

nanti aku sampaikan....