Friday, November 03, 2006

Mengarut minggu nie...

Aku bukanlah penyokong fanatik Khir Toyo, tapi kekadang tu aku setuju gak ngan cara dia handle sesuatu perkara (mungkin sebab aku ada darah Jawa kut...). So, bagi aku, tindakan Datuk Zakaria yg menempelak Khir Toyo in Public Paper tu buek aku mendidih. Tak sedor diri punye pendatang, dahla asal Melaka, cari makan kat S'gor, bulih lak buek kurang ajar ngan Sultan Sgor ngan MB aku yg pure Sgor!!! Nampak sgt die nak jatuhan Khir Toyo bile die enggan menerima cadangan MB utk letak jawatan, tapi menerima usul Pak Dolah. Apala kurang ajarnye. Betul kata mak bapak aku, orang yang berpelajaran tinggi lebih baik pemikirannya dari orang yg berpelajaran rendah, walaupun org belajor tak tinggi tu kaye raye.
Minggu depan nak exam la plak....alatoi, baru bace 2 bab la....
Aku kena revise balik commitment aku pada company da....
PErgi karaoke pun ok gak eh? hehehehe....
Malaysia tewas ngan Saudi 2-0 sekali gus menutup peluang utk layak ke pusingan ke2 Bwh 20 thn Asia di Bangalore, India. Seperti biasa, media dan org ramai mula menyerang dan biasala, pemain yang salah. Pemain saje ke? K. Rajagopal pun salah gak? Bagaimana ngan pucuk pimpinan FAM? Sonyap jo......menyuruk kot?Peranchis pun pernah out pusingan pertama walaupun bergelar Juara bertahan, inikan pulak Malaysia yang agak baru layak ke kejohanan yang agak besar. Aku pun tak tahu apa jadi ngan bolsaepak Malaysia, I'm at Lost....
Manchester United kalah ngan FC Conpehagen, so? its good for the team, at least they keep their feet on the ground, realising that anything happen in football, so they'll give 100% commitment in every game. Watch out Chelsea!!! I see a glimpse of Man Utd of the 90s, era of King Cantona, Brucey, Pally, Paul Parker, Kanchelski and Keano, an era everything we touch turn into gold.....Glory, Glory Manchester United and the Red Devils keep marching on.....

No comments: