Thursday, February 01, 2007

New Year, New Agenda

Dah sebulan Tahun 2007 masuk, banjir kat johor pun masih tak beransur lagi.....Man Utd terus lead the pack, politik malaysia terus panassss....aku? hehehehehe....new agenda shock and awe!!!

Well, banjir di Johor telah membuka mata aku dengan lebih luas tentang kelemahan, kedengkelan, keangkuhan, kebodohan pemimpin politik yang memerintah. Menurut yang aku belajar, dari pengakap, dari bapak aku, dari filem askar yang aku tonton, filem 'barat' yang aku lihat, buku sirah dan sejarah yang aku baca, seorang ketua akan sentiasa bersama dengan anak pimpinannye tatkala senang ataupun susah. Bila senang, ketua akan dapat paling last sekali, bila sussah, ketua akan dapat paling teruk skali. Tapi, di bumi ini, bila rakyat susah, ketuanya mampu untuk pergi makan nasi kandar di Australia (damn!! it's not an official!!), balik hanya lambai2 tangan, mangkuk punye ketua, pergila bilik gerakan, cek la anak buah buek apo, bodoh!!!!!

Rakyat sekaran semakin susah, barang makin naik, saman tak hingat, tol naik, gaji gak tak naik2. Elaun aku pun kerajaan nak tax, lahanat!!! Dah tau takde duit, takyah lah buat monsoon cup lah, tak yah lah buat eyes of malaysia lah, KL tower tue buek apo Lah? buek bodoh? Tuan betul ke golfer? ataupun pretend to be a golfer? I don'n think you don't even know the philosophy of golf Lah....

Bola Malaysia camtue gak, layak semi pun nasib2, katonye tak po, kepala bapak korang!!! Main cam lahanat, basic football pun takdo, coach tactic penakut, bawak 21 orang, yang main 14 orang, dah tau fauzi nan tu lubuk, masuk la orang tinggi sket, mangkuk punye norizan!!

Nasib baik Man Utd masih lead EPL, itupun defend dah mula goyang, isk, risau aku.

Tapi yang bestnye, kalau takde aral melintang, den nak buek masjid jung tahun nie...hehehehehe...den pun terkojoit gak....cito punye cito, kawan punyo kawan, last2 melekat...kekekekeke..den doa supayo selamat samapi ke anak cucu...kekekekekeke..omak!!! den nak kawin ngan milah!!!!!

No comments: