Monday, October 06, 2008

Today in History

Dumdumdum...bunyi mercun,
rumah mertua aku kena serang ngan mercun,
aku menantu tak dapat balas balik,
sebab supply KL sudah kena potong.....hampeh!!!

Aku hangin tul balik raya nie, hajat di hati nak membalas dendam serangan bertalu jiran2 mertua aku, tapi apakan daya hajat tak sampai.....bekalan habis sehari sebelum syawal...diorang bagi thunder clap, aku hanya mampu membalas dengan mercun das je.....iskiskisk...

Raya kat johor tahun nie LAGI. Meriah sket tahun nie...alu pergi beraya, 6 biji rumah kat batu pahat, tapi semua rumah aku pergi, aku hanya ternganga dan mengangguk, yang aku paham ialah "jowo ke melayu?, aku jawab jowo tapi tak tahu dan tak paham ngomong jowo, wife jela tolong cover kan. Mak mertua risik2 suruh pergi baraan (marhaban), cepat2 aku ajak bini aku gi beraya (anti-sosial sket).

Balik bangi, aku buat sejarah lagi, rumah makcik2 kesayangan dan sayang kat aku (tapi aku yang kuar duit raya gak). Baru aku tau rumah Acik aku besar siottt......
*wife sudah bagi kata dua, kalau balik kl awal, musti pergi beraya rumah makcik2, kalau tak duk BP sampai Ahad...hehehehe

Tapi, tahun nie aku tengok jalan raya tidaklah sesesak yang disangka, aku pergi dan balik, tenang, maksud aku keta banyak tapi tetap berjalan juga...

Errr...ya Man United kembali hebat, Dimi sudah membuka akaun gol di Man Utd, dua biji lagi tu, rooney pula mula mengganas, sudah nampak jaring gol walaupun posisi sayap kanan....

Tapi, yang paling best, aku dah boleh main golf.....yeaahhhaaaa!!!

- aku terfikir kalau Malaysia dideclare negara sekular dan diperintah oleh DAP, apa jadi ek? Aku baca dalam Harakah, macam ok je KM Lim Guang Eng tu, aku rase cara pentadbiran dia byk di highlightkan. kalau pasal pemisahan agama dan pentadbiran, skang nie pun cam tu gak ape? Fikirlah sendiri...

2 comments:

blackpurple @ jowopinter said...

Raya kat Johor tak singgah rumah aku pun. Ha ha!

Alke said...

Aku balik rumah mentua aku, hehehehe,bodo ngarep aku teko!!ojo lali ketupat tey!!