Thursday, November 05, 2009

Keliru la bang.

Aku rase bebudak zaman sekarang nie memang kesian apabila menonton Transformer yang sekarang nie. Aku tengok bayank figurine yang keluar bukannlah Transformer berdasarkan watak animasi tetapi bersandarkan kepada watak di dalam filem Transformer (1n2) oleh Michael Bay. Sangat kesian. Banyak sangat perubahan yang berlaku sebenarnya dalam filem. Ini sangat berbahaya kepada keaslian Transformer itu sendiri. Tindakan Michael Bay yang mengubah watak-watak transformer sebenarny boleh mengundang pergeseran antara Puak Muda dengan Puak Tua di kemudian hari. aku takde gambor nak tunjuk (maleh nak cari) tapi aku buktikan berdasarkan pemerhatian aku.

1. Megatron sebenarnya bertukar kepada pistol, bukannya kapal angkasa. Apabila dia mati selepas bertempur dengan Optimus Prime dalam Transformer the movie, Unicron telah memberinya nyawa kedua. Dia bangkit semula sebagai the mighty Galvatron (kuat dan lebih kejam)

2. Kepala Starscream petak, bukan bulat.

3. Ironhide jadi MPV merah, bukan kereta askar.

4. Mirage ialah kereta formula 1, bukan kereta sport.

5. Watak Soundwave penting. dia adalah radio. sepupunya, Shockwave tinggal di Cybertron.

6. Bumblebee ialah volkswagon.

7. Constructicon apabila bercantum menjadi Devastator, tapi Devastator bukanlah seakan2 beruk.

8.Sam hanya akan menjadi watak penting semasa zaman kemunculan Hot Rod, Ultra Magnus dan Komplex bukannya zaman Optimus Prime. itu zaman bapak dia, Danny.

9. Mana ade the Fallen?! Memandai je Michael Bay. Unicron lah yang paling ganas dan besar. Bayangkan Galvatron to boleh menyorok kat tengkuk Unicron nie.

10. Transformer the movie kartun lagi best beb. Sampai skang aku masih sedih disaat2 Ironhide dan kengkawannya dibunuh oleh Decepticon di dalam kapal angkasa yang cuba mendarat di kompleks. Sedih beb, itulah yang buat Prime mengamuk dan terus battle royal dengan Megatron, Ironhide actually kawan dia paling best.

2 comments:

Budu said...

hebat la lu bro....kritik abih hehe...tapi wa sokong lu beb sebab banyak sangat perubahan yg micheal bay ni buat....sampai anak aku pun tanya 'pa nape tak sama cam dalam kartun'....hehe...ape leh buat bro...layannnnn jer lah....bila nk golfing???

adios....

Alke said...

ilek dulu bang, baru masuk opis, bising lak abg ram kang...dah settle semua, kita golfing