Wednesday, June 30, 2010

England dan Aku 1

"Aku bukan Fan England."

Aku mula mengenali EPL semasa umur aku 7 tahun. Masa itu yang ada di TV hanyalah perlawanan akhir Piala FA di Wembley dengan lagu temanya yang paling popular abad ini. Pasukan yang aku kenal ada dua je, Liverpool si Merah dan Everton si Biru, kerana kedua-duanya beraksi di akhir piala FA masa itu. Pemain yang diminati? tentulah Kenny Dalglish (sekarang Sir), John Barnes, Ian Rush dan Peter Beardsley. Saat yang aku sedih ialah masa Liverpool tewas kepada Crystal Palace di separuh akhir piala FA dan tewas kepada Wimbledon (ada the crazy gang; Vinnie Jones, Dennis Wise si ketot, Ian Wright etc). Mana ada EPL masa tu, cuma Divisyen Satu. Yang hebat ialah Arsenal (George Graham) dan Liverpool skali lagi. Best beb, masa Spurs (zaman gazza) lawan Arsenal (masa Alan Smith) main, aku sokong Spurs sebab ada Gazza (aku memang tak bley minat Arsengal, tak tau apsal). Masa tu tak kenal langsung Man United (umur aku 7-11 tahun). tapi, sokong England? tidak sama sekali. Zaman itu ialah zaman West Gemany, zaman Lotthar Matthaeus, Juergen Klinsmann, Bodo Illgner....West German kuat beb!!! selamba kitai England yang ada Gazza kat semi-final (Italia 90) dan menang seterusnya menang Piala Dunia.....

sambung.......

No comments: