Sunday, July 25, 2010

Malaysian Tiger Fan = great = evolusi =revolusi

Malaysia 1 - Korea Selatan 0....hahahahaha...sape sangke? walaupun perlawana bawah 23 tahun, tapi ini Korea Selatan beb. Tapi aku syak, pasukan yang dihantar ialah pasukan tangkap muat je....pedulikkan! janji, Malaysia pun main bagus gak.

Tapi, itu atas padang. Tepi padang lagi menarik.Aku tertarik dengan kelibat penyokong muda generasi baru. generasi yang hanya mendengar nama Azizul Abu Hanifah, Thanasegar, arwah Borhan Abu Samah dan seangkatan mereka.......generasi EPL, Primera dan Bundesliga...kental memberi sokongan padu kepada pasukan Malaysia. Bukan generasi kecewa seperti generaso aku, yang menyaksikan zaman kegemilangan bolasepak Malaysia, ditumpaskan oleh gejala rasuah dan ketololan komiti FAM yang sudah Jurassic. Seronok beb, penyokong Malaysia sudah berevolusi, gaya sokongan yang mantap dan global. gaya anak muda, gaya indie (bak kata wartawan hiburan). Aku dapat rasakan, masa akan sampai, penyokong Malaysia akan melancarkan revolusi. Ada berani? sultan bola, tengku bola serta datuk2 bola sudah jurassic....go!!!!

1 comment:

Nur_MW said...

Tu la, tengok gak penyokong2 semangat gila. siap angkat2 bendera and kain apa tu.. bangga gila!! pastu rasa mcm semangt jek.. next time rasa macam nak pergi.