Wednesday, December 22, 2010

Mamat Khalid = rare

1. Brader Mamat Khalid telah menghadiahkan filem terbaiknye tahun ini kepada peminatnya, iaitu sebuah filem seram parodi, Hantu Kak Limah Balik Rumah.

2. Aku menonton ini bersama isteri serta dua anak perempuan di Batu Pahat.

3. Cerita memang best....gelak sampai pecah perut!!

4. Ayat2 hebat bakal menjadi ikutan, cer cerita, dasat gilerr...

5. Filem ini kesinambungan dari Zombi Kampung Pisang. Namun begitu, watak yang kekal adalah Husein, Yusop si penari kebudayaan, Pak Abu ketua kampung serta Pak Jabit.

6. Aku tak tahu nak komen, cuma aku memang sarankan anda semua gi nonton fielm ini. Memang berbaloi-baloi!!!!

7. Terima Kasih kepada brader Mamat Khalid, kerana senantiasa memberi nafas baru kepada filem melayu.

8. Bukan semua filem dia aku minat, tapi semua aku tengok.

9. sebagai contoh, filem terbaik Mamat Khalid (sejak aku kenal) ialah Rock, Zombi Kampung Pisang. Man Laksa, Kala Bulan Mengambang dan Estet boleh tengok tapi tak beberapa nak minat.

10. Sekali lagi, terima kasih brader Mamat Khalid.

11. "Aku dulu pergi belajar di Jerman, takde subsidi pun...."dialog Yusop dalam zombi Kampung Pisang. tapi aku tahu, itulah jerih dan usaha Mamat Khalid.

12. Terima lah ini....



13. dan ini....

No comments: