Friday, December 24, 2010

Panas siot....bbaaiikknye!!

1. Aku nak buat posting pasal pemain bolasepak terhebat sepanjang zaman yang pernah wujud sejak aku kenal permainan bolasepak.

2. Sejarahnya, aku kenal permainan bolasepak masa umur aku 4 tahun lagi. Untuk makluman, bapak aku merupakan bekas pemain untuk universitinya.

3. Aku kenal Piala Dunia pada tahun 1986 di Mexico. Kalau tak silap aku masa tu bulan puasa. Setiap pagi, bangun sahur, layan game bolasepak dengan bapak aku. Yang aku ingat, Jean Tigana jadi model iklan untuk WC 1986.

4. Kelab pertama yang aku kenal ialah, Liverpool dan Everton....semuanya gara-gara Piala FA di Wembley serta lagu temanya yang sangat popular zaman itu.

5. Kemudian diikuti dengan Wimbledon (Vinnie Jones and the Crazy Gang) yang menewaskan Liverpool di akhir FA Cup 1988 serta Crystal Palace (Ian Wright) yang juga menewaskan Liverpool di separuh akhir FA Cup 1990.

6. The rest is History......

7. By the way, nama2 yang disebut nanti ialah pemain-pemain yang bagi aku memang paling hebat pada pandangan aku yang pernah bermain Championship Manager dari versi awal samapi CM6...pas tue pencen beb....

8.satu lagi, aku tak nak nama2 ini hilang ditelan zaman. Bagi aku, diorang memang patut ada dalam lipatan sejarah hidup aku......

Nantikan senarai itu nanti....

No comments: