Tuesday, August 14, 2007

Metallica n Maiden

Bila dengar lagu Metallica, terkenang zaman sekolah dulu;

1) Pernah ditangkap oleh Pengetua semasa sedang headbanging dengar lagu Master of Puppet
2) Selepas exam UPSR, senantiasa membawa radio yang berisi kaset Metallica dari album Kill 'Em All dan Master of Puppet untuk didengar sepanjang hari sehingga berbunyi loceng pulang.
3) Akulah pendengar tunggal Metallica di Asrama aku semasa di tingkatan satu. Betul yeop, yang lain masa tu layan Bros, rap (masa tu takde hiphop, tanya Hana Elite kalu tak caya), dan ntah ape2 lagi ntah.
4) Metallica jugalah yang berjaya menyelamatkan aku dari dunia kejam (Bros, rap dsb) kepada dunia yang lebey gelap, muahahahahaha!!
5) Aku macam orang gile cari album black (yg ade gambo ular tu) kat KL semasa realease date dia on july 1991, gara2 membaca metal edge. Padahal realease date utk US je, Malaysia tak sampai lagi, hehehehehehe
6) Aku lah org kampung aku yang pertama ada album black metallica mase tue, hehehehe, tapi orang yang last sekali belajar lagu Seek and Destroy, kekekekekekeke
7) Aku tak dapat lupe kekecewaan mendapatkan album Load pada tahun 1995. Cilako apek yang jual tue, kena tipu aku siott!!!
8) Tapi sampai sekarang aku takde baju Metallica, tu yang paling best tu kakakakakaka!!!

Tapi sebenarnye, bagi aku yang paling best dan maintain ialah Iron Maiden. Kenapa ak kata best? Sebab banyak band besar mest ade buat tribute to Iron Maiden, cthnya Vital Remain, COB, COF dan lain2. Dulu zaman kaset, aku hampir ade semua album, yang takde cume Power Slave, masa tu aku darjah 4. Bapak aku sampai risau gak. Sape yang tak risau jika cover kaset gambar Eddie si Hantu? Satu malam tu, tengah makan malam, Bapak aku tanye " Iron Maiden ni nyanyi pasal apa?", Dengan bangganya aju pun bercerita," Sebenarnya pak, Iron Maiden bercerita pasal Perang, Sejarah dan sewaktu dengannya..." Bapak pesan, "Takpe, as loang as u still tak tinggal sembahyang. It seems that the band help you improved your english. Jangan lupe belajar..." Hehehehehe, bangga aku. Tapi nasib aku baik gak, Bapak n Mak aku memang dengar muzik, terutamanya The Eagle dan The Beatles. Samapi la aku layan Iron Maiden....Maiden!Maiden!Maiden!!

No comments: